Opleidingen / ICT - Grafisch, Computer & Smartphone / Diplomagerichte opleiding / Digitale gebruikersondersteuner - ICT Supportmedewerker / Helpdesk

Helpdesk

Officiële benaming: Helpdesk

In deze module staat het gebruik van het helpdesksysteem centraal. De verschillende vragen van de klanten en gebruikers die telefonisch, via e-mail of andere kanalen binnenkomen, leer je tegelijkertijd interpreteren en verwerken. Alle informatie wordt gestructureerd opgeslagen en beheerd in het helpdesksysteem. Vaak voorkomende problemen leer je in kaart brengen en je zorgt dan tevens voor het updaten van de kennisdatabank.

  • Opleidingscheques
  • Vlaams Opleidingsverlof
  • Kinderbijslag

31/01/2025 - 23/05/2025

Vrijdagnamiddag

Turnhout - Campus Boomgaard

Boomgaardstraat 56

€ 210.00

Liever iets anders

  • Communicatieve vaardigheden digitale gebruikersondersteuner

    In deze module leer je telefonisch en elektronisch communiceren, specifiek voor helpdesk en customer support.
  • Customer support

    In deze module leer je eerstelijnsondersteuning bieden aan klanten of gebruikers, hun ICT-gerelateerde vragen te beantwoorden of hun systeem van op afstand over te nemen om problemen op te lossen.

    Naast aandacht voor routinetesten, herstel- en diagnosetechnieken, en systemen om de computer van de klant tijdelijk over te nemen, is er ook aandacht voor correct en klantgericht telefoneren en communiceren in het algemeen. 
  • Functioneel Engels in IT

  • Functioneel Frans in IT

  • IT-security

  • Ondersteuning besturingssystemen

    In deze module leer je omgaan met diverse besturingssystemen om klanten of gebruikers te kunnen ondersteunen in geval van ICT-vragen of problemen gelinkt aan besturingssystemen.  

  • Ondersteuning bij netwerkproblemen

    In deze module verwerft men de nodige kennis m.b.t. netwerken om klanten/gebruikers te kunnen ondersteunen in geval van ICT-vragen of problemen gelinkt aan netwerken.
  • Ondersteuning gebruikersapplicaties

    In deze module verwerft men de nodige kennis om klanten/gebruikers te ondersteunen bij de installatie, de configuratie en het algemeen gebruik van applicaties.
  • Ondersteuning ICT-hardware

    In deze module verwerft men de nodige kennis m.b.t. ict-hardware om klanten/gebruikers te kunnen ondersteunen ingeval van vragen of problemen gelinkt aan ict-hardware.
  • Update IT-competenties